Quote of The Day

Quote Of The Day
~Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberianNya (Ali-Imran:8)~

Wednesday, April 13, 2011

Post Takde Motif

Morning peeps…haha…its me again, updating my blog early in the morning. Takde keje?memangla aku tengah takde kerja nak buat ni, bosan kan?! Aku dah lama mengimpikan kerja yang mencabar, yang boleh aku mencurah bakti memerah otak contributing ideas. Hai…rugila belajar tinggi tinggi kalo buat keje ala kadar je, (I am just talking about myself ye, no offence) dan rugi jugala duit mak bapak dan duit aku membayar ptptpu tu just for sit laid back kat office kan…aku ni hari hari la dok buat Sudoku supaya otak aku ni tak jam. Hahaha…macam jam kat nkve hari ni tu…ceh! well, for sure soon aku akan keje macam makcik makcik kat govt. office tu kan, menjahit labuci la, main Farmville la, hahaha…kelakar weii…eeii…taknakla aku jadik macam tu. gile loser je rasanya. cita cita aku untuk jadi corporate/career lady dah lama aku kuburkan, sebabbb…baikla aku concentrate kat pembesaran anak anak aku ni nanti…tengok kat tv, anak anak terabai sebab mak bapak sibuk kerja. Ala, bukan kat tv je, tapi kat dalam surat khabar, masalah remaja semua sebab parents tak anticipate dgn anak anak…semua parents nak anak mereka berjaya kan. So do I… I don’t want them to be like what I am now, but to be better than me, better than their dad…sigh…a tough work I have got here…

Cita cita nak bukak Montessori tu macam agak kabur, sebab nak kena amik sijil children education bagai la…tapi who knows, maybe one fine day nanti tetibe aku terrajin pulak. maybe after attending parents workshop this weekend, aku terus ada semangat berkobar kobar ke…hahaha…

Hish melalut apa ntah aku ni…buang masa korang baca je. Oklah..bye.

No comments: